لوگو ها 1 300x300 - شهادت امام حسن عسکری (سال99)
شهادت امام حسن عسکری 99

شهادت امام حسن عسکری (سال۹۹)

سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری(ع)، پدربزرگوار حضرت امام عصر(عج)‌ را خدمت همه ی همراهان گرامی تسلیت می گوییم .
امام حسن عسکری(ع) درسال ۲۳۲ هجری قمری در خانه امام هادی(ع) دهمین پیشوای شیعیان و بانو حدیثه در شهر مدینه متولد شد. کنیه این امام همام «ابومحمد» و دارای القابی مانند هادی، خالص، زکی، سراج و تقی بود و از آنجا که امام را در محله عسکر که محل سکونت سپاهیان ترک عباسی بود ، زندانی کردند به آن حضرت، عسکری نیز می گویند.
این امام بزرگوار در علم ، زهد و ساده زیستی ، سخاوت ، عدالت ، کمال عقل ، عصمت ، شجاعت ، کرم  ، پرورش نیروی تفکر و تعقل در افراد ، تاکید بر اصل قرآنی تقیه ، تبیین جایگاه آل محمد(ع) در جامعه ، پاسخ به پرسش ها و شبهات روز و تمام ویژگی های اخلاقی و اجتماعی سرآمد همه اهل زمان خود بود.
امام یازدهم شیعیان به مدت حدود ۶ سال در عصر حکومت خلفای عباسی امامت کرد که در این فضای خفقان و استبداد، همواره با تدبیر و درایت در برابر حاکمان ظالم عباسی ، ایستادگی کرد این در حالی است که ظالمان برای جلوگیری از ارتباط شیعیان با این امام بزرگوار ، ایشان را به مدت سه سال زندانی کردند .
سرانجام امام حسن عسکری(ع) در روز هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری با زهر معتمد عباسی به شهادت رسید و مزار مطهر این امام همام در سامرا کنار مرقد مطهر پدرش امام هادی(ع) است .
روابط عمومی شرکت پروتئین گستر سینا
سایر اخبار
دیدار حضوری نماینده فروش محصولات گوشتیران و اطمینان در بندرعباس و قشم با مدیر عامل شرکت پروتئین گستر سینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید